Usługi informatyczne EB@RT
ul. Piastowska 80-358
GDAŃSK, GDYNIA, SOPOT
kontakt@it-ebart24.pl 510211096

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 
Szantaż i hejt internetowy - definicje

O tym, że opinie wyrażane w Internecie potrafią bardzo bezpośrednio przełożyć się na wyniki finansowe firmy i generowane przez nią zyski lub straty, przekonał się już niejeden przedsiębiorca.

Aby nadszarpnąć dobre imię jakiejś instytucji wystarczy tak naprawdę odpowiednia liczba negatywnych komentarzy na profilu facebookowym danego biznesu. Taki ukierunkowany hejt (zazwyczaj niemający nic wspólnego z prawdą) jest obecnie jedną ze skuteczniejszych form pozbywania się konkurencji.

 

Warto mieć to na uwadze szczególnie wtedy, gdy dopiero rozkręcamy biznes w branży, w której bezpardonowa walka o klienta jest na porządku dziennym z uwagi na obecność silnej konkurencji.

Hejt formą szantażu

Kwestią oddzielną jest sprawa szantaży, pozostająca w pewnym związku z hejtem. Czasem wystarczy skutecznie przekonać kogoś, że stanie się obiektem zmasowanego ataku wynajętych hejterów, aby uzyskać korzyści w postaci np. rezygnacji z dalszego prowadzenia działalności. To jednak sytuacja relatywnie rzadka.

Szantaż atakami DoS (Denial of Service)

Dużo większą popularnością wśród internetowych szantażystów cieszą się wspomniane wyżej ataki DoS. Są one jedną z najbardziej skutecznych form nacisku na instytucje, dla których nawet chwilowa przerwa w działaniu portalu internetowego przekłada się na bardzo wymierne straty finansowe.

Dobrym przykładem mogą być choćby popularne serwisy aukcyjne, sklepy internetowe czy strony firm brokerskich. Warto pamiętać, że tego typu szantaż jest w naszym kraju przestępstwem.

Polub NAS!!!